El seu pare, VI duc
de Cardona i VI de Segorb, besnét d'Enric II d'Aragó, conegut com el Príncep
Fortuna, i rebesnét d'Enric I de Trastàmara i d'Alburquerque,
quart
Infant
d'Aragó
, ja
havia manat construir dues grans tombes de
fusta per guardar
els taüts familiar que arribaven al
monestir per ser enterrats i que, embolcallats amb rics draps
funeraris, encara romanien insepultes sota els arcs oberts del
presbiteri.
Tanmateix, aquella
era una zona de pas, cosa que desagradava al seu fill gran, el duc
Lluís-Ramon, que li semblava indecorós tot aquell deambular al
voltant de les dues caixes que contenien les restes dels seus
avantpassats. Decidit a posar fi a tot aquell transitar per sota
dels arcs, el duc contractà a l'any 1659 els serveis de Joan i Francesc
Grau, pare i fill, escultors de Manresa, per bastir en el seu lloc
dues grans cambres sepulcrals d'alabastre que impedissin aquell rondejar. Un
cop acabades, al més pur estil barroc, es distribuïren els taüts
entre el dos panteons ducals. En el de l'Evengeli, es col·locaren
vuit caixes amb els taüts de l'infant Joan d'Aragó, primogènit de
Ferran II el Catòlic i de la seva segona esposa
Germana de Foix
,
el de la reina Maria de Luna (1ª muller
del rei Martí l'Humà) i el del Príncep de
Viana. |